حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت)
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: گفتگو‌های هدفمند میان ایران و اروپا دور از انتظار نیست

  • کد خبر: ۱۶۷۵۴۱
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
امیرعبداللهیان: گفتگو‌های هدفمند میان ایران و اروپا دور از انتظار نیست
وزیر خارجه کشورمان گفت: با توجه به نقش بلژیک در اتحادیه اروپا می‌توان انتظار داشت در سایه احترام متقابل، برقراری گفتگو‌های هدفمند و موثر در دستور کار جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های اروپایی قرار گیرد.  

به گزارش شهرآرانیوز، حجه لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس از به ثمر نشستن تلاش‌های مشترک به عمل آمده که منجر به آزادی زندانیان دو کشور شد، ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان با اظهار امیدواری نسبت به تاثیر تحول اخیر در بازگشایی صفحه جدیدی در مناسبات دو طرف و همچنین روابط ایران و اروپا، تصریح کرد: باتوجه به نقش بلژیک در اتحادیه اروپا می‌توان انتظار داشت در سایه احترام متقابل، برقراری گفتگو‌های هدفمند و موثر در دستور کار جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های اروپایی قرار گیرد.

وزیر خارجه بلژیک نیز در این گفتگو از مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل و فصل موضوع زندانیان اروپایی قدردانی کرد.

حجه لحبیب در این خصوص با یادآوری اقدام انسان دوستانه کشورمان ابراز امیدواری کرد که متعاقب تحول اخیر، افق جدیدی در روابط دو کشور باز شود.

وی با اشاره به جایگاه کشورش در اتحادیه اروپایی خاطرنشان کرد: بلژیک برای نزدیکی هر چه بیشتر مناسبات جمهوری اسلامی ایران و اروپا آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه بلژیک همچنین با تمجید از تاریخ و تمدن کهن ایران، ابراز امیدواری کرد که در فرصت مناسب از کشورمان دیدار کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->